Tipy pro dobrý a kvalitní spánek

18. 4. 2017 -

Každý z nás občas nemůže usnout nebo se v noci probudíme a koukáme do tmy. Ráno jsme pak podráždění, nevyspalí a pochopitelně unavení. Jsou však tací, které problémy se spánkem trápí dlouhodobě. Co může být příčinou a jak špatný spánek řešit?

To, jak spíme, se odráží na našem zdraví i náladě.
To, jak spíme, se odráží na našem zdraví i náladě.

Proč nemůžeme usnout?

Pokud nás dlouhodobě trápí usínání nebo noční buzení, vliv to může mít na náš celkový imunitní systém a pochopitelně i náladu. Dobře se vyspat a tím pádem si odpočinout, je jednou ze základních lidských potřeb. Důvodů, proč se spánku nedaří, může být hned několik:

  • před spaním se příliš najíte
  • nemůžete přestat myslet na problémy, které vás tíží - pracovní i osobní
  • necítíte se pohodlně na matraci nebo Vám nevyhovuje polštář
  • pokaždé chodíte spát v jinou noční dobu
  • v ložnici máte velké teplo nebo naopak zimu

 

Tipy pro lepší spánek

Vzít si pilulku na spaní by mělo být vždy až tím posledním řešením, když už nic jiného nezabírá. Proto vyzkoušejte některé naše tipy, třeba Vám pomohou.

  • alespoň tři hodiny před ulehnutím ke spánku už nejezte
  • místnost vyvětrejte, pak okno zavřete
  • vyzkoušejte krátkou zdravotní procházku po večeři
  • místo televize si vezměte do postele příjemnou knihu
  • příjemný pocit navodí sklenice teplého mléka nebo čaj
  • relaxovat vám pomůže i meduňka
  • před spaním je ideální sex

 

Relaxace v lázních

Změnit na chvíli prostředí a vyjet mimo domov může rovněž pomoci. Pobyt v lázních je pro dobrou relaxaci a kvalitní spánek jako dělaný! Lázeňské procedury, procházky a klidový režim Vám pomohou tělo i duši uvolnit. Na jaře nastává ten pravý čas dopřát tělu odpočinek a regeneraci. V TERMÁLNÍCH LÁZNÍ Velké Losiny se v jarním období zaměřujeme na vyváženou a zdravou stravu a lázeňské detoxikační procedury, které dodají vašemu tělu novou energii a vitalitu. Neváhejte a přijeďte do TERMÁLNÍ LÁZNÍ Velké Losiny na jarní relaxační pobyt.