Vyzkoušejte desatero zdravé jarní regenerace organismu

16. 3. 2020 -

Nechejte si poradit od odborníka na zdravé stravování. Naše lázeňská nutriční terapeutka sestavila 10 tipů na jarní regeneraci, tak aby strava byla správně vyvážená a tělo dostalo dostatek energie.


Desatero zdravé jarní regenerace

1. Start do nového dne

Nastartujte svůj den sklenicí vlažné vody s citrónovou šťávou. Nejen, že ihned po probuzení hydratujete své tělo, dodáte mu také pěknou dávku vitaminu C, který podpoří vaši imunitu.

2. Načerpejte energii

Potřebujete-li nějaké životabudiče, hledejte je v přírodě. Opusťte kofein, alkohol a nikotin a zařaďte raději bylinky nebo klíčky (echinacea, kontryhel, máta, klíčky z řeřichy).

3. Dodejte tělu vitamíny

V případě nachlazení si můžete připravit horký nápoj ze zázvoru, citrónu a medu. Za zmínku stojí vitamin D, který naše tělo získává působením slunečního záření, a jelikož v zimě sluníčko vysvitne jen na krátkou dobu, měli bychom první jarní paprsky využít k "doplnění zásob".

4. Dejte šanci zelené

Zelená listová zelenina je bohatá na vitaminy, minerální látky a kyselinu listovou. Za zelené zbarvení mohou tzv. glukosinoláty, obsahující síru, která je spojována i se sníženým rizikem výskytu některých druhů rakoviny. Dopřejte si špenát, brokolici, růžičkovou kapustu, chřest, řapíkatý celer, hlávkové zelí i okurku.

5. Nezapomínejte na vlákninu

Vláknina obsažená v zelenině, ovoci, luštěninách nebo celozrnných výrobcích působí protektivně na Vaše zažívání, napomáhá snižování cholesterolu v krvi a udržuje stabilnější hladinu krevního cukru.

6. Není tuk jako tuk

Nezavrhujte všechny tuky. Přestože je jarní jídelníček oproti tomu zimnímu odlehčený a tučné pokrmy rozhodně nejsou vhodné, všechny tuky špatné nejsou. V jarním jídelníčku najdou uplatnění zejména rostlinné oleje, to zejména řepkový, olivový nebo slunečnicový olej, zdrojem tuku jsou rovněž ořechy a semena.

7. Sůl nad zlato

Omezte příjem kuchyňské soli. Na dochucení pokrmů použijte čerstvé bylinky, šťávu z citrusů, jablečný nebo vinný ocet.

8. Pitný režim

Dostatečný pitný režim zajistí nejen hydrataci, ale napomůže odplavování škodlivých metabolitů z těla. Nejvhodnějším nápojem je pitná voda, dále minerální vody, neslazené čaje nebo ředěné ovocné a zeleninové šťávy.

9. Pravidelnost

Jaro jako roční období je spojováno s očistou, půstem nebo detoxem, nicméně tyto drastické kroky jsou nevhodné. Naopak, vhod přijde pravidelné stravování, kdy svůj denní příjem rozdělíte do několika menších porcí. Zdravý jídelníček je vyvážený, s dostatkem bílkovin, zdravých tuků a komplexních sacharidů.

10. Zdravý pohyb

Zazimujte lyže a vytáhněte kolo, kolečkové brusle nebo jen tak vyrazte na procházku do přírody. Chůze a plavání je pro naše tělo nejpřirozenějším pohybem, zapojíte všechny svaly a načerpáte novou energii.

Tak do toho, uvidíte, že se budete cítit mnohem lépe:-)

Potřebujete poradit?

Stále si nevíte rady se zdravým stravováním a potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat přes formulář v poradně lékaře. Ukaž poradnu lékaře

Dobrý odrazový můstek pro nastavení vyvážené stravy, je náš nový pomocník, přístroj InBody. Ukaž více informací

Naše tipy na jarní pobyty

Máme pro Vás několik tipů na jarní relaxaci, kterou musíte v lázních zažít.

Jaro v termálních lázních je jedno z nejkrásnějších období v roce a vybízí k procházkám v lázeňském lesoparku s rozkvetlými azalkami a rododendrony nebo výletům po Jeseníkách

Pro lázeňské nováčky doporučujeme pobyt Lázně na zkoušku na 7 nocí v březnu s jarní slevou 20%. To mě zajímá

Pobyt zaměřený na detoxikaci a očistu Jarní regenerace na 2, 3 nebo 5 nocí s jarní slevou 10%To mě zajímá